Armani, Fifth Avenue, Νέα Υόρκη Δημοσίευση:
19 Νοεμβρίου 2009
Φωτισμός του νέου καταστήματος του διάσημου Ιταλού σχεδιαστή, στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Το νέο κατάστημα του διάσημου Ιταλού σχεδιαστή στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, μπορεί να άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά ολοκληρώθηκε πλήρως η εικόνα του τώρα, με την τοποθέτηση της Martin LC Plus LED Video οθόνης στην πρόσοψη του.
Τον φωτισμό του καταστήματος ανέλαβε η εταιρεία Speirs και Major Associates, που έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με τον Αrmani. Αυτός είναι και ο λόγος που αντιμετωπίστηκε το νέο κατάστημα ως μια μεγάλη πρόκληση, καθώς οι Speirs και Major Associates ήθελαν να ξεπεράσουν το αποτέλεσμα που είχε επιτευχθεί στο κατάστημα του σχεδιαστή στο Τόκυο το 2007. Το μεγάλο λοιπόν "στοίχημα" ήταν ότι ο φωτισμός θα έπρεπε μεν να είναι εφάμιλλος όλων των καταστημάτων του Αrmani, αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακός.
Η εταιρεία ακολούθησε τις βασικές αρχές φωτισμού σε τέτοιου είδους καταστήματα, όμως σε αυτή την περίπτωση οι λεπτομέρειες έκαναν την διαφορά…
Κεντρική ιδέα ήταν ένας διακριτικός φωτισμός, που δεν θα τραβούσε τα βλέματα, καθώς πρωταγωνιστής σε αυτήν την περίπτωση είναι οι δημιουργίες του Αrmani. Με αυτή την λογική απέκλεισαν τον έντονο φωτισμό στους λευκούς τοίχους, που έκαναν ήδη μια έντονη αντίθεση με τα μαύρα πατώματα, ώστε να δημιουργείται η αίσθηση στους καταναλωτές ότι πρόκειται για «φυσικές» ντουλάπες. Επίσης, πάντα με την σκέψη να μην επισκιαστούν τα ρούχα, δεν φώτισαν πολλές οριζόντιες επιφάνειες.
Μία μοναδική λεπτομέρεια είναι η υπερφωτισμένη σκάλα. Δώθηκε μεγαλύτερη έμφαση δίνοντας ένα παραπάνω τόνο του λευκού, ώστε να ξεχωρίζει απόλυτα ο διάδρομος απο τους χώρους με τα ρούχα.
Επιμελώς έγινε και ο φωτισμός του εστιατορίου-μπαρ. Με σώματα τεχνολογίας LEDS, τοποθετημένα σαν μια αόρατη κουρτίνα, κατόρθωσαν να «ελαφρύνουν» το φως και να μην είναι τόσο έντονη η οπτική πρόσβαση από τον δρόμο. Τα LED και οι φακοί κάλυψης ενσωματώθηκαν ομοιόμορφα και στον σχεδιασμό του μπαρ, προσφέροντας μια αίσθηση αρμονίας στον χώρο.
Η πρόσοψη
Η οθόνη LC Plus ήταν καταλύτης στην εικόνα της πρόσοψης. Το σημαντικότερο ατού της είναι ότι επιτρέπει ακόμη και το φυσικό φως να περάσει από μέσα της, καθώς είναι κατά 60% διαφανής. Η κεντρική ιδέα εξάλλου ήταν η πρόσοψη να μοιάζει με ένα διάφανο κουτί... και η διαφάνεια της οθόνης ήταν το κλειδί της επιτυχίας σε αυτό.
Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό, καθώς το σύνολο των εικόνων στο μαύρο φόντο φαίνεται σαν να ρέει στην επιφάνεια του γυαλιού, ενώ την ίδια στιγμή οι περαστικοί έχουν την δυνατότητα να δουν εντός του “γυάλινου κουτιού”.
Φυσικά το ίδιο σημαντικό πέραν της οθόνης είναι και τα θέματα που θα παρουσιάζονται σε αυτήν. Αποφασίστηκε λοιπόν οι θεματικές ενότητες να αντικατοπτρίζουν τα προϊόντα και γι' αυτό το λόγο θα αλλάζουν ανά εξάμηνο, ώστε να συμβαδίζουν με την μόδα και πάντα να είναι κοντά στην ιστορία που έχει γράψει ο Armani ως σχεδιαστής.
Σημειωτέον ότι όλα τα animations σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε να φαίνονται τα σχήματα και οι μορφές των εικόνων από κάθε γωνία καθαρά, ακόμη και από μεγάλη απόσταση.
Συστήματα Φωτισμού:
• Martin: LC Plus LED profiles for facade
• Philips Color Kinetics: iColor Cove MX Powercore (curtain wall)
• Pharos lighting control system
• ERCO: Stella high level mounted spots
• ETC: Source 4s in ceiling recess
• Lucifer: low voltage downlights
• Lutron: Grafik Eye 7000 lighting control system
• National Cathode: cold cathode backlighting to mirrors
• OSRAM: LinearLight self-adhesive LED tape (staircase)
• RSA: custom trough system featuring CDMR111 10 degree lamps to the merchandise