Στην αγορά θα βρείτε μοντέρνα φωτιστικά σε τεράστια ποικιλία που διαφέρει ανάλογα με τα υλικά κατασκευής τους, το σχεδιασμό τους, τα χρώματα και το είδος τους. Δεν πρέπει όμως να ξέρουμε ποιοι είναι οι άνθρωποι που έβαλαν πρώτοι το λιθαράκι για να υπάρξει αυτή η εξέλιξη; Πιστεύουμε ότι αξίζει να κάνουμε μία αναδρομή σε κάποιους σχεδιαστές μοντέρνων φωτιστικών που άφησαν ιστορία!
Ας ξεκινήσουμε με τον George Cardwardine, ο οποίος το 1935 σχεδίασε αυτά που σήμερα θεωρούμε πτυσσόμενα φωτιστικά γραφείου ή δαπέδου με ρυθμιζόμενο βραχίονα. Ο Cardwardwine κατασκεύασε ένα φωτιστικό όπου κάποιος μπορούσε να ρυθμίσει τη θέση και την κατεύθυνση του φωτός και ταυτόχρονα ο πτυσσόμενος βραχίονας να παραμένει σε μία σταθερή θέση.Τα φωτιστικά του έγιναν ανάρπαστα και σήμερα πλέον βρίσκονται σε κάθε κατάστημα,από το πιο προσιτό μέχρι το πλέον πολυτελές. Μάς είναι γνωστά κυρίως ως φωτιστικά γραφείου, αλλά, κι ως φωτιστικά δαπέδου.
Ο George Nelson το 1948 λάνσαρε στην αγορά τα σφαιρικά καπέλα φωτιστικών, γνωστά ως saucer lamps. Για πρώτη φορά χρησιμοποίησε πλαστικό υλικό ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες και κατασκεύασε κρεμαστά φωτιστικά που μοιάζουν με φαναράκια, αλλά,όχι από χαρτί. Τα φωτιστικά αυτά δίνουν ένα γλυκό χρώμα στο χώρο και είναι πολύ οικονομικά.
Ο Gino Sarfatti, τη δεκαετία του 1950, επηρεασμένος από τον πρώτο δορυφόρο κατασκεύασε κρεμαστά φωτιστικά που προσομοίαζαν σε δορυφόρους του διαστήματος και τα ονόμασε Sputnik.Τα μοντέρνα αυτά φωτιστικά έχουν την ιδιότητα να στέλνουν το φως σε διαφορετικές κατευθύνσεις όντας ταυτόχρονα λιτά και πρακτικά. Σήμερα χρησιμοποιούνται πολύ συχνά στο καθιστικό σύγχρονων σπιτιών.
Άλλος ένας σχεδιαστής που αξίζει αναφορά είναι ο Achille Castiglioni. O Castiglioni κατασκεύασε ένα φωτιστικό δαπέδου με πολύ μεγάλο καπέλο και βραχίονα σε μορφή αψίδας. Στόχος του ήταν να μπορέσει φέρει ένα μεγάλο φωτιστικό καπέλο σε όποιο μέρος του δωματίου χρειαζόταν, ακόμα και στο πιο δυσπρόσιτο, χωρίς να χρειάζεται ένα καλώδιο που θα στερεώνεται στους τοίχους και θα κρέμεται μέσα στο δωμάτιο. Φυσικά, για να πετύχει την ευστάθεια του φωτιστικού, χρησιμοποίησε μια πολύ βαριά βάση.