Media προσόψεις κτιρίων Δημοσίευση:
22 Ιανουαρίου 2011
Όταν τα κτίρια παίζουν το ρόλο του μέσου μαζικής ενημέρωσης στο σύγχρονο αστικό τοπίο...
Ζούμε πλέον στην εποχή που οι προσόψεις των κτιρίων παίζουν το ρόλο μέσων μαζικής ενημέρωσης, απεικονίζοντας καλλιτεχνικά, κοινωνικά, ή προωθητικά μηνύματα στο κοινό.
Ολόκληρη η όψη μιας κατασκευής μπορεί να αλλάξει μορφή, απλά και μόνο στέλνοντας ένα μήνυμα μέσω μιας δικτυακής εφαρμογής όπως το twitter, από ένα smart phone.
Ο Γερμανός σχεδιαστής αρχιτεκτονικού φωτισμού Thomas Schielke αναφέρει, «μετά τη δύση του ηλίου ο τεχνητός φωτισμός είναι αυτός που ορίζει τη δομή κάθε κτιρίου. Οι αφώτιστες κατασκευές απλά “κοιμούνται”, οι στατικά φωτισμένες εμφανίζονται “φιλόξενες”, ενώ οι media προσόψεις δίνουν ζωντάνια διασκεδάζοντας τον κόσμο».
Κατά την τελευταία δεκαετία οι προσόψεις αυτές έχουν γίνει ένα διαδεδομένο στοιχείο σε όλο τον κόσμο. Η χρήση παραδοσιακών φωτεινών επιγραφών για την προώθηση προϊόντων θεωρείται πια ξεπερασμένη. Το γραφείο του Thomas, arclighting, προτείνει τη δημιουργία μίας «ψηφιακής επικοινωνίας» μεταξύ των ιδιοκτητών των κτιρίων και των πολιτών, η οποία θα διαμορφώσει την αισθητική, απεικονίζοντας συζητήσεις, ή διάφορων ειδών προωθητικά μηνύματα.
«Η επιδίωξη της προώθησης προϊόντων μέσω μεγάλων επιγραφών,κάνει το μέγεθος να λαμβάνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το ίδιο το περιεχόμενο. Συνήθως οι επιγραφές αυτές εμφανίζουν καθημερινά επαναλαμβανόμενους μονολόγους και εικόνες, σε σταθερές εναλλαγές. Λίγες προσόψεις λαμβάνουν σήματα από το περιβάλλον και τις μετατρέπουν σε παιχνίδι φωτός και σκιάς, τραβώντας το ενδιαφέρον του κόσμου.» - Thomas Schielke.
Η ακόλουθη ταινία αποτελεί μία μικρή έκδοση της διάλεξης «Η σημειολογία των media προσόψεων - When buildings start to twitter», που παρουσιάστηκε στο Parsons The New School for Design της Νέας Υόρκης το 2010.