Ενημέρωση
Νέα
Εκθέσεις
Δελτία Τύπου
Εκδηλώσεις
Περί Φωτός...
Συνεντεύξεις
Εταιρίες
Εκπαίδευση
Έργα Εταιριών
Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
Εργασίες
Άρθρα
Ιδέες & Λύσεις
Τεχνολογίες
Τεχνο - γνωσία
Περιήγηση
Προϊόντα
Επαγγελματικός
Εσωτερικών Χώρων
Εξωτερικών χώρων
LED
Διακοσμητικά
International Posts
Events
News
 
Διαφημιστικά Banner
Naxos island Greece
 
 
Περί φωτός... / Ανεξάρτητοι Σχεδιαστές
 
T-Mobile shop  
Δημοσίευση: 21 Σεπτεμβρίου 2009
 

Ένα πιλοτικό concept καταστημάτων στη Βιέννη...

Οι χρήστες κινητών τηλεφώνων στην Αυστρία σαν ποσοστό είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Πώς λοιπόν μια επιχείρηση διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό της και κερδίζει νέους πελάτες, παρά την υπερβολική παροχή τέτοιου είδους υπηρεσιών;

«Σήμερα, δεν είναι πλέον δυνατό να ηγηθείς στο χώρο στηριζόμενος αποκλειστικά στο hardware», αναφέρει ο Lars Bolle (Vice President, European Sales Marketing) της T-Mobile International. «Τα περισσότερα προϊόντα και οι συμβάσεις (συμβόλαια) είναι λίγο πολύ τα ίδια». Τι είναι αυτό που κάνει την Τ-Mobile να ξεχωρίζει; Το Λογισμικό, οι υπηρεσίες, η καλή και φιλική διάθεση των πελατών.

Η γερμανική αρχιτεκτονική με τη βοήθεια της διαφημιστικής εταιρίας Interbrand από τη Ζυρίχη, κατάφεραν να μεταφέρουν τις έννοιες αυτές σε υλική μορφή. Ο «αρχικός στόχος μας ήταν να κάνουμε τις διαβουλεύσεις και τις συνομιλίες πωλήσεων πιο άνετες», αναφέρει ο Managing Director Ulrike Warnking. «Με τη νέα διαμόρφωση έχουμε κατορθώσει να υπερνικήσουμε τα εμπόδια των συμβατικών καταστημάτων.» Το πειραματικό concept περιελάμβανε ανεξάρτητα σημεία εξυπηρέτησης και πρόσθετες περιοχές διαβούλευσης, όλα σε λευκό χρώμα. Εντούτοις, όπου η συγκέντρωση είναι σημαντική, η ατμόσφαιρα γίνεται χαλαρή, οι φωτεινές επιφάνειες δίνουν τόπο στον ξύλινο καπλαμά και τις χρωματισμένες βελούδινες επιφάνειες.

Οι οθόνες επαφής ενσωματώνονται στους υπολογιστές γραφείου, επιτρέποντας έναν multimedia - based διάλογο μεταξύ πελάτη - πωλητή. Η τεχνολογία Multitouch παρέχει τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης προϊόντων, παγίων και υπηρεσιών. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι πειστική: αντί της χρησιμοποίησης των καταλόγων και φυλλαδίων, ο πωλητής παρουσιάζει τις επιλογές στον πελάτη ψηφιακά, όπως, σε τελευταία ανάλυση, είναι και οι ίδιες οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχονται.

Το πρώτο από τα συνολικά οκτώ πιλοτικά καταστήματα έχει ανοίξει στη Βιέννη. Τα υπόλοιπα καταστήματα που προγραμματίζονται να ακολουθήσουν, είναι στο Λούμπεκ, το Ντασσό, το Χοφ, τη Φρανκφούρτη, το Άμστερνταμ, το Νόττιγχαμ και την Πράγα.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείτε κατά την είσοδο σας στο νέο κατάστημα της Τ-Mobile, είναι ότι ολόκληρο το ισόγειο (Σύμβουλοι Αρχιτέκτονες: Günther Domenig και Hermann Eisenköck), διαχέεται με το εταιρικό χρώμα της επιχείρησης.

Το φούξια εμφανίζεται πλέον εντονότερο, επειδή το επίπεδο του φωτισμού στο χώρο έχει μετριαστεί. «Αυτό ήταν μια συνειδητή απόφαση η οποία ενισχύει την ταυτότητα εμπορικών σημάτων και δημιουργεί μια συναρπαστική αντίθεση με το λευκό περιβάλλον και τις περιοχές διαβούλευσης» αναφέρει ο αρμόδιος για το σχεδιασμό φωτισμού από το Μόναχο Reinhard Vedder. Εντούτοις, ο παράγοντας κλειδί δεν είναι το ίδιο το χρώμα, αλλά ο δραματικός τρόπος με τον οποίο αναδεικνύεται.

Εκτιμώντας ότι στο παρελθόν τα καταστήματα συνήθως διέθεταν ομοιόμορφο φωτισμό με έλλειψη ατμόσφαιρας στο χώρο, το concept της Βιέννης περιλαμβάνει το χαρακτηριστικό του ατμοσφαιρικού φωτισμού. Όπου το φως απαιτείται προκειμένου να φωτιστούν μια επιφάνεια εργασίας, μια περιοχή διαβούλευσης ή ένα προϊόν, παρέχεται εστιακός φωτισμός, ενώ στο υπόλοιπο του χώρου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα προκειμένου να δημιουργηθεί μια ζωηρή επίδραση αντίθεσης. Το δυσκολότερο μέρος του concept, ήταν ο φωτισμός των διάφορων σημείων που είχαν οθόνες και όργανα ελέγχου των υπολογιστών. Λεπτομερής προγραμματισμός έγινε ώστε να αποφευχθούν οι αντανακλάσεις στις επιφάνειες έτσι ώστε οι πληροφορίες που επιδεικνύονται παραμένουν εύκολα ευανάγνωστες.

Η εναλλασσόμενη χρήση του διάχυτου και εστιακού φωτισμού, υποστηρίζει την αρχιτεκτονική άποψη που δημιουργεί ένα στυλ καταστημάτων με χαλαρό περιβάλλον.

Τα ορθογώνια φωτιστικά με χωνευτά downlights της σειράς 2LIGHT της ZUMTOBEL, τοποθετήθηκαν στην οροφή συμμετρικά, με τους ανακλαστήρες μέσα στο σώμα να οδηγούν τις ακτίνες στα επιθυμητά σημεία.

VIVO Spotlight (ZUMTOBEL) χρησιμοποιήθηκαν για λόγους ανάδειξης σε διάφορα σημεία, καθώς και τα φωτιστικά ασφαλείας RESCLITE. LEDs, χρησιμοποιήθηκαν επάνω από τα γραφεία διαβουλεύσεων, καθώς επίσης και στον ηχητικά μονωμένο κύβο.

«Πιστεύω ότι αυτό πιλοτικό κατάστημα αποτελεί ένα concept με μεγάλες δυνατότητες για το μέλλον», αναφέρει ο Reinhard Vedder. «Αφ' ενός, οι πελάτες αισθάνονται χαλαρά και άνετα, σχεδόν σαν να ήταν στο καθιστικό τους, αφ' εταίρου εμείς, εξοικονομούμε μεγάλα ποσά ενέργειας με τον εστιακό φωτισμό». Όπως γνωρίζουμε σε ένα κατάστημα απαιτείται κατανάλωση 35-50W ανά τετραγωνικό μέτρο, οπότε στα δεδομένα του concept που η κατανάλωση κυμαίνεται 15-20W, καταφέρνουμε να εξοικονομούμε πάνω από 50% ενέργειας. Ευφυής σχεδιασμός φωτισμού που έχει επίσης οικονομικά οφέλη.

T-Mobile shop, Vienna/A
Client: T-Mobile, Vienna/A
Architect: Concept: cdplan, Goldenstedt/D
Interbrand, Zurich/CH
Interior design: cdplan, Goldenstedt/D
Lighting design: Vedder Lichtmanagement, Munich/D
Electrical installations: Siemens Gebäudemanagement & -services GmbH, Vienna/A
Lighting solutions: 2LIGHT downlights, VIVO spotlight system, LED special solution, OREA waveguide pendant luminaries,
PANOS downlights, MICROS NV downlights, 2LIGHT downlight system special solution with ONLITE RESCLITE
Πηγή: ZUMTOBEL

 


Αναζήτηση
Newsletter
 
 
 
Facebook Group
 
 
Popular Articles
 
 
All rights reserved Copyright © 2004-2010 Όροι Χρήσης Powered by SEO.

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea3) in Unknown on line 0